söndag 27 juli 2008

Agon!!!

Jag har grava datorproblem så det är därför det inte blir så mycket bloggande, men nu kan jag inte låta bli, trots att inlägget tar lång tid att skriva eftersom min a-tangent inte funkar... Men herregud vilken fotbollsmatch jag var på i kväll! Solen sken över oss som slets mellan hopp och förtvivlan i 93 minuter. Å, så härligt att Järdler fick sätta ett oväntat frisparksmål, och hur fantastiskt skönt det var att se Daniel Andersson åter i superform. Lille Jimmy Touma visade noll respekt för Kalmar-gubbarna, som visade dåligt humör och spelade rätt elakt ett tag, och sen kom ju kvällens frälsare in och bara var, bara blev - underbar och älskad av alla.

Agon Mehmeti, 18 år gammal - rör vid bollen 2 ggr under de 11 minuter han är plan och det blir mål vid båda tillfällena. Jag blev helt rörd av att se hur lycklig han blev av första målet, han visade upp en enorm glädje och manade på publiken och pekade mot klubbmärket flera gånger. När han sen satte 3-2 i den 88:e minutet - wow! Han var överlycklig, publiken var i extas, och till o med Peter Fröjdfelt log och klappade honom på axeln när han tvingades ge Agon en varning för det "överdrivna" firandet. Härligt, Malmö! Nu tar vi Göteborg på lördag av bara farten :)

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hur skriver du A om du inte har någon a-tangent?

Anonym sa...

haha kalmar fick ni gärna slå (det var till och med jag glad för som är kalmarit hehe) men göteborg låter ni va! ok? ;)

Anonym sa...

Jo, jag vet. Jag försöker verkligen njuta av min ledighet men nu är jag så van vid det så jag är rädd att jag inte kommer klara av att ha händerna fulla igen. Men jag vet ju inte hur det blir.

Jag tittar på Las Vegas avsnittet av SYTYCD på kanal5 nu förresten. Det är kul att se det igen när man vet vilka dansare som går vidare, och hur det går för dem sen.

Magda sa...

Det kanske inte har haft något med blogger att göra utan också varit något med mitt nät? Nu har det fungerat ok de senaste dagarna iallafall. :)

jobbigt att inte ha fungerande a tangent.

Hoppas allt är bra annars i det fantastiska vädret.

Anonym sa...

haha ja du måste kolla på greek. skithärlig serie! :D

haha nejdu, heja blåvitt! :)

Anonym sa...

AGON! :) Den killen, jag bara smälter. Idag blir det seger eller hur?

Tack för kommentaren, det värmde verkligen! Ja, det var hyfsat jobbigt att se sin kille figurera i en sådan artikel. Jag är trött på dem också den tidningen har ingenting med sport att göra längre, bara skit! Det känns som Se&Hör alltihopa.

Jag var på plats och såg Agon smälla serieledarna på fingrarna. Det var magiskt. Jag hoppas att de kan spela lika bra idag och ta tre välbehövliga poäng.

Anonym sa...

ja visst är greek lättsedd, superskön serie :) men nu har du gått om mig hehe. kom bara fyra avsnitt sen fastnade jag i en rerun av säsong 2 av VM. svårt att slita sig då hehe

Anonym sa...

ja något dåligt avsnitt är okej. makane säger att hela säsongen är jättebra så jag hoppas på det :) men först måste jag nog se klart s.2 av VM. de flesta avsnitten har jag bara sett en enda gång så det rä skitkul att se dem igen. har glömt hur mycket som helst :S
ja en samlingsbox vore nice, fast jag har redan s.1 och 2 och är inte säker på att jag ivll ha den tredje.

Anonym sa...

Svar: Va? Det visste jag inte ens! Men vad kul :)